tirsdag den 28. april 2015

Den indre balance afspejles i den ydre.

Man ved det jo godt. Feks ved jeg det fra mit job, at mange mennesker i krise/ude af balance, oftere kommer til skade. Ikke de store ulykker måske, men lige de der små uheld, hvor man altid lige falder over dørtrin, støder ind i en dørkarm, snubler over det mindste osv. 
Jeg glemmer det bare når det er mig selv det handler om. 
I yoga viser kroppen endnu engang, at kroppen ved det hele, husker det hele og bærer på det. 
I morgenens yoga time, som sjovt nok handlede rigtig meget om, at åbne op/strække ud/tage luft og livet ind og samtidig arbejdede vi med balance. Den fysiske balance, som jo ikke kan findes, hvis ikke du samtidig kontakter den psykiske balance og hov, der havde jeg da lige et problem. Jeg fandt den igen ved at fokusere, koncentrere og lukke andet ude. Lige præcis sådan, som vi i livet må gøre, når vi vil ind og se på det væsentlige. 
Der sker ting i mine næreste relationer, som rusker op, niver og mærkes. Ting som jeg ikke har indflydelse på, ting som jeg derfor må mærke, koncentrere mig om og derefter finde ud af, hvordan jeg vil slippe igen. Samtidig er mit indre i ubalance efter gårdsdagens lungefunktions tjek. Øv, igen en lille forringelse. Kurven gik igen den forkerte vej. Igen skal der justeres på medicin, igen ændringer som slår mig ud af både fysisk og psykisk balance for en stund. Men igen, må jeg forlige mig, mærke smerten og frustrationen og derefter igen se mine muligheder for at handle selv. 
Jeg har mange gode kort på hånden. Mange alternative hjælpere, god og virksom motion, så balancen skal nok findes igen. Lige nu vakler jeg, men allerede i morgen ligger jeg på en god briks hos én, som jeg ved vil gøre sit bedste og som arbejder i samme retning som jeg. 
Dagens post skabte lidt mere ligevægt i balancen, med en skøn kuvert.



Hvorfor den vender på hovedet ved jeg ikke, men indholdet er ikke dårligere af det. De lækreste tattoos 
Tror Dansens Dag skal fejres med en lille ekstra dekoration i morgen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar