torsdag den 16. april 2015

Når man kan skære i luft.

Luften her i Ribe er så tyk, at man kan skære i den. Tyk af hemmeligheder og overraskelser. På søndag skal vi til konfirmation og mon ikke de fleste har glædet sig længe? Alle har netop glædet sig til at glæde. Vi vil alle så gerne glæde dagens konfirmand. Denne dag har stor betydning for hende. Hun har lagt så mange tanker bag dagen. Så mange ønsker. Hun har glædet sig til, at se hver enkel gæst og heldigvis forstod de fleste, at det betyder noget om man kommer. Der er nemlig tanker bag indbydelserne. Man er udvalgt og den slags er det bare om, at følge op på. Personligt glæder jeg mig til alt, lige fra det første kig på kjolen, at høre præstens særlige udvalgte ord til vores pige, at se glæden over gæsternes påhit, at hygge blandt feststemte mennesker,mat se en ung pige nyde sin dag og så glæder jeg mig helt usigeligt til, at overrække hende gaven fra os. En meget personlig gave som ikke kan byttes eller ændres. 
Jeg glæder mig også til mine opgaver som fotograf og toastmaster. 
I dag skal der forberedes de sidste detaljer og ordne praktiske opgaver,mør jeg i morgen får gæster i det lille hus. Gæster som skal nå en dag at nyde Ribe i, inden de også skal med til fest. Den kvindelige del af "De Små" har aldrig set hverken byen eller huset, så hun skal bydes velkommen og vises rundt. 
Og vejret.........lige nu synger Ribes fugle under en smuk blå himmel og så vidt jeg kan høre, synger de noget om kommende godt vejr. Håber jeg hører rigtigt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar