lørdag den 18. april 2015

Som den gode rollemodel.

Jeg er for mange kendt, som fortalerne for strikke/hækle prøver. Tak jeg har skam været ovre på den anden side masser af gange. Med resultater som bluser h or ærme og ærmekuppel aldrig ville komme til at passe sammen, hverken med pres eller hiv. En alt for bred sweater en alt for smal men meget lang ditto. Manges metode er så, at fikse det lidt hen ad vejen. Nogen slipper også afsted med et par udtagninger og en lille syning her. De fleste gør ikke. Lad mig sige det diplomatisk.
Det er jo også spild af virkelig stort arbejde, god tid og lækkert garn. Hvorfor dog ikke lige strikke en lille firkant, måle antal masker og pinde på 10x10 cm og passer det ikke, så lige gå en pind op eller ned? Hvorfor gider rigtig mange ikke det? Jeg fatter det faktisk ikke. Helt ærligt! 
Det tog mig et kvarter at strikke denne lille prøve, for helt ærligt, så gider jeg ikke spilde min tid med et dårligt resultat og jeg har faktisk ikke evnerne til at hekse i sidste ende. 


Da jeg sidder i Ribe og opskriften ligger i Køge, ved jeg faktisk ikke, om jeg holder den strikkefasthed jeg stræber efter. Nu er prøven lavet og så må den bare måles når jeg kommer hjem igen. 
Så længe kan jeg jo passende tage nogle runder på et baby tæppe, som næsten var færdigt, men ventede på et par omgange i en passende farve, når den ventende babys køn blev kendt.
Jeg vil ikke være den som løber med sladder, blot oplyse, at jeg lige tager et par runder med noget lyserød, en rosa og afslutter med en mørkerød kant. Mere siger jeg ikke. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar