onsdag den 24. juni 2015

Velkommen til Mr. Moxa

En ny herre er flyttet ind i mit liv. Moxa er en gammelt behandlings metode i Kina og min dygtige akupunktør, har ny viden med Moxa direkte fra Kina. Nu eksperimenterer vi med mig og mine lunger. Små fine brændende kegler af urter har ligget og brændt på min ryg og i en uges tid skal jeg behandles videre hver dag med den brændende urtestav. Virkelig spændende.
De der lunger vil jeg satse alt på og er altid interesseret i nyeste (gamle) metoder, så når Moxa dukker op, skal Moxa prøves. Tænk hvis Moxa kunne skubbe min lungefunktion et lille nyk i den rigtige retning. Det ville gøre mig nærmest lykkelig. Mr. Mox brænder for sagen i bogstaveligste forstand og jeg brænder med. 
Selvfølgelig kører vi videre med nålene. Dem tør jeg nok aldrig slippe. Men lige nu satser jeg stort på de varme urter. 


Motion er jo også ordineret og mon ikke dans hver eneste dag, tre timers yoga, et par gange morgen løb og en gå tur på seks km på en uge, kan regnes for rigelig motion? 
Er du i øvrigt lige omkring VerdensKulturCentret i morgen kl 19, så kom ind og nyd en masse gratis dans. Der er dansere fra mange lande. Mange forskellige danse genrer og ja, så giver jeg også lige et nummer. En Gipsy med swing i skørterne. Håber da vi ses. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar