fredag den 11. september 2015

En lille bitte smule selvforsynende.

Det er jo ikke meget jeg producerer i min have mere. Har været der. Nu strækker jeg mig til nogle krydderurter og i år et par tomat og chillie/ peber planter. Glæden er absolut ikke mindre, når den første høst er i hus. Fem røde tomater.
En omelet, med smørdampet spinat, smeltet gedeost, løg og hvidløg. Toppet/pyntet med de fine røde og velsmagende tomater.
Som regel må jeg sige, at tomater er mig ret ligegyldige. Dem man køber i plast eller store mængder i et supermarked kan godt blive liggende for min skyld. Livet er ganske enkelt for kort og for vigtigt til dårlige tomater og agurker. Så hellere bare et glas frisk vand fra hanen.
Men når jeg måder en solmodnet vitamin fyldt rød tomat, så er jeg solgt. Saft og kraft nærmest drypper fra den. Der er bid og smag. Stik mig to af dem. Sådan var min egen første høst. Man burde jo holde en høstfest. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar