tirsdag den 20. oktober 2015

Den befriende yoga.

I dag oplevede jeg en ny side af yoga. Jeg har jo ind til videre mest gået der for, at få mere smidighed og balance i krop og sind generelt og i særdeleshed til min dans. 
I går sluttede jeg dagen af med det ondeste nye power motion. Total effektiv motion mærkede jeg med det samme, så gode mave, lår og bagdels øvelser, at der med det samme ikke herskede tvivl om, at det Bille blive straffet. En masse cirkeltræning, hvor tiden bare løber stærkt, mens man drøner rundt mellem øvelserne og dårligt opdager hvor hårdt man faktisk går til stålet. Jeg var straks overbevist om, at denne motionsform bliver den nye i mit liv. Genialt også fordi, den ligger om mandagen hvor jeg alligevel er afsted til zumba i samme hal. Altså først en time med den nye power, en times gåtur med træningsmakkeren og så en times zumba hos en træner som ikke ligger på den lade side. Da jeg gik i seng, vidste jeg godt, at til trods for udstræk ville der komme en regning denne morgen. Og jo tak, der var ømme lår, lægge og bagdelsmuskler.
Ud af sengen og afsted til halvanden times yoga. Det frygtede jeg faktisk, men opdagede til min store glæde, at yoga blev mine ømme musklers ven meget hurtigt. Jeg opnåede endda at komme endnu dybere i flere stillinger og smerterne i lårene forsvandt langsomt og nærmest smeltede væk. Virkelig en af de gode opdagelser. Tak til yoga for endnu et plus. 
Mens dagens klienter er på briksen, skal gode kraftfulde rugbrød og langtidshævede grovboller hygge i ovnen. Smart når den ene dag kan bruges til røre arbejdet og næste dag står den på bagning, mens jeg roligt kan passe mit job. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar