fredag den 16. oktober 2015

Et lille tryk med en stor virkning.

Jeg er ikke typen, som bliver angst hvis ikke hvert år byder på samme fornøjelse. Der må gerne gå lang tid mellem visse ting. Feks at tage på højskole i sommerferien, sammen med en masse fremmede kvinder og bo en hel uge lige midt i nørdeland. Det er efterhånden en del år siden at jeg gjorde det sidst. Nu har jeg igen trykket på knappen TILMELD og BETAL. 
Juli 2016 skal jeg på træningslejr og jeg glæder mig allerede. Der er gode muligheder for socialt samvær, men hånden på hjertet, så er det ikke det som tæller mest hos mig. Hos mig tæller det, at være i og med dansen konstant i en uge. At både tanke og handling drejer sig om dansen. At øv elteknik i uendelighed,mat lære nye bevægelser og tilgange, at få nye redskaber med hjem i tasken. At være i dans. At tale om dans, at høre om dans, at se dans, at danse, at lytte til teori, at lytte til musikken. Alt det er det fede og primære ved sådan et ophold for mig. Derefter tæller samværet, hygge og sjov og den ultra lækre mad, som bliver lavet til os hver eneste dag. Alt afgørende er muligheden for eneværelse. Fint med højskole, bad og toiletter på gangen, fint med mange mennesker, fint med larm og gang i den fra tidlig til silde, men jeg må have mit eget rum. Det er simpelthen en forudsætning for at jeg deltager. Jeg skal kunne trække mig tilbage. Være mig selv. Have plads til mine egne tanker. Plads til at meditere, læse eller glo ud i luften. Jeg kan ikke være hverken på eller med fireogtyve timer i døgnet. Sådan et menneske er jeg slet ikke. Jeg tror at mange tror det, men der tror de helt forkert. 
Eneværelse er bestilt og reserveret så nu kan jeg læne mig tilbage og bare glæde mig. 
Der bliver masser af sjov og ting at glæde sig yil i det nye år. Både fagligt og privat er der nye tiltag i posen, men her lettes der kun på låget i små portioner. Hver ting til sin tid som man siger. 
Og i dag var det altså træningslejren det handlede om. 
En grå men ny og ubrugt weekend står for døren. Det samme gør manden og "de to små" om et par timer. Nu vil de også hygge i Ribe. Jamen de skal da være velkomne. Der er både købt ind og lagt planer. Vi skal ud skal vi, ud og se på verden. 
God weekend til alle. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar