søndag den 11. oktober 2015

I søndagstøjet.

Da jeg var barn, var søndagstøjet lig med om ikke fest tøj, så i hvert tilfælde den pænere del af garderoben. Søndag skulle man ofte på visit. Til kaffe eller aftensmad (det hed ikke middag) hos feks bedsteforældrene.
Mit søndagstøj i dag er bestemt ikke beregnet for hverken gæster eller at gå til kaffe i. Vi er ude i noget med jogging, bare fødder i sæbevand, lidt tøj vask, lidt pakkeri til en uge i Ribe, lidt strik, lidt læsning, lidt kig på noget dans som kan gøres bedre, senere en gåtur med manden og lidt café med. Det er hvad jeg kan svinge mig op til i dag. Jeg har set frem til denne søndag. Søndags fridag. En fridag oven på en hård uge. Tætpakket program af klienter, dans, dans og dans og ikke vare almindelig dans, men dans som bliver rettet ned i den mindste detalje. Rette, om igen, rette noget mere, ændre, om igen osv osv. Den slags er nødvendigt i den fase mig og min danse makker er i lige nu i forhold til den forestående konkurrence, men samme fase er også hård. Hård for både krop og hoved. Nødvendigt hvis man vil det vi vil og det vil vi. Nu bliver der ikke bare øvet. Nu bliver der øvet seriøst og der bliver lagt mærke til det mindste lille forkerte nik med hovedet. Jeg er vild med resultatet og den proces vi har været igennem. Shit hvor er vi nået langt, men der er altså stadig plads til masser af forbedring når der stadig er en måned at øve i. På en måned kan man nå ganske pænt langt. 
Men som sagt. I dag, hviler jeg hoved og krop.
Fed søndag til alle. Og skøn ferie til dem som snupper sådan en. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar