fredag den 9. oktober 2015

Mere uddannelse.

Som jeg tidligere har skrevet om, har jeg tilmeldt mig en uddannelse i zone og energi terapi, som jeg skal på sidst i oktober og spørg lige om jeg glæder mig.
Der var så også en uddannelse i akupressur og energi terapi til november. Uhhhh sagde min fornuft. Vent nu lige og se, om hende Katrine Birk nu også er en du kan lide og hvad det hele nu er for noget, så jeg holdt fingrene fra tasterne en tid. Men hvad er det nu lige for noget, livet oppe i hovedet er ikke nødvendigvis det samme som foregår i hjertet. I mit hjerte og i min mave, kan jeg jo sagtens mærke, at jeg selvfølgelig skal have begge kompetencer. Fordi det handler om energi, om intuition samtidig med helt konkret læring. Det er jo den måde jeg lærer bedst på. Den måde jeg forstår på og i særdeleshed den måde jeg i forvejen arbejder på. Så pludselig var sagen nærmest afgjort helt af sig selv. Jeg skal afsted i november. Der er trykket på TILMELD og glæden bobler allerede i mig.
Pludselig ved jeg også helt sikkert, at hende Katrine Birk er noget for mig. Hun ligner nemlig mig på nogle punkter. Hun brænder for sit job og hun nørder så meget med det, at hun slet ikke kan skjule sin begejstring og ønsker at dele ud af sin viden og kunnen til alle os andre. Hun har den holdning, at vi da skal hjælpe hinanden og at ingen har patent på sandheden og at alle de gamle systemer sagtens kan tåle en rusketur engang imellem. Jeg kan mærke, at hun lige som mig, har stor respekt for sin grunduddannelse og stor respekt for de mange behandlere som knokler dag ud og dag ind og har taget en lang og dyr uddannelse. Men lige som mig, har hun også en tro på, at vi er mange som kan et og andet og når vi putte det hele ned i samme pose, ryster den lidt, kan vi få ny energi og en masse gode ting ud af alles skønne erfaringer og viden.  Hun er ikke ude på, at nedgøre den lange traditionelle zoneterapiuddannelse, men hun er ude på, at åbne grænser, dele ud og lære af hinanden. 
Man ødelægger vel heller ikke kokkeuddannelsen, fordi jeg viser andre, at man sagtens kan servere andet end det slagne til de klassiske retter? Men selvfølgelig kalder jeg mig så ikke kok.
Der er vel heller ingen som vil mene, at jeg ikke må sætte et plaster på mit barns knæ når jeg mener det er det som skal til og selvfølgelig kan jeg ikke kalde mig læge efterfølgende. 
Så i min og åbenbart også i Katrine Birks verden, kan man sagtens blive zone og energi terapeut uden at læse to år og samtidig læse anatomi, fysiologi og sygdomslære. Du går nok ikke samme vej, men livet har jo mange veje og jeg er sikker på, at er man til traditionel zoneterapi opsøge man det og er man til noget andet finder man også den vej.
Selv stod jeg i lignende problemer, da jeg engang var færdig med min virkelig dejlige ROSEN TERAPI uddannelse. Den uddannelse og behandlingsform er ganske enkelt fantastisk og jeg tænker altid på den med stor glæde. Men i den terapiform var der også mange begrænsninger, regler og ting man bare ikke måtte blande sammen. Det var vi en del som ikke rigtig kunne leve med og ud fra det opstod Bevidsthedberøringsterapi, som jeg fra start var en del af. Nøøøøj hvor det pludselig rykkede, gav mening og arbejdsglæde, at bruge sin fantastiske uddannelse, men nu også kunne kombinere med alt det jeg også er uddannet i. Stort som småt. Healing, regression, Bachs blomstermedicin og Soc.pæd.
Pludselig blev verden åben og stor til glæde for mig, men absolut også for mine klienter. Den kamp var hård og Katrines kamp lige nu, minder mig så meget om den tid. Jeg var meget i vælten. Blev udsat for massivt pres og modstand. Men jeg var aldrig i tvivl om, at jeg gjorde det rigtige både den gang og nu. Oktober og november lægger ny viden og kunnen i min faglige pose. Der er altid plads til nyt. 
Kæmp for alt hvad du har kært. Det gjorde jeg og det gør Katrine Birk. Og jeg ville gøre det igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar