tirsdag den 22. december 2015

Hvad spiser en vegetar juleaften?

Et stort spørgsmål for mange mennesker. Resten af året er de fleste vist pænt ligeglade. Nogen har nogle idéer om hvilken retning min menu nok peger. Andre tror, at jeg mest lever af salatblade, ærter, tomater og måske noget majs. Men når vi når den årlige højtid bliver mange bekymrede. Man kan jo ikke holde jul i Danmark, hvis man ikke vælter sig i fedt og fedtet fjerkræ eller et stykke svin med branket svær. 
Er jeg hjemme laver jeg hele svineriet med alt Inc til familien. Selv rører jeg intet af den traditionelle menu. Nå ja, det passer så ikke, for desserten er den samme for mig som for de andre.
Ellers laver jeg en eller anden over lækker fyldig salat med godt med fylde, og som i år, steger jeg mig en ordentlig basse af en tunsteak. 
I år er jeg ude juleaften og tager selv min mad med. Et rigtig godt arrangement når værten ikke er velbevandret i vegetarretter. Hun står for den traditionelle middag til hele resten af selskabet og jeg kræser om mig selv. Så får alle præcis det de ønsker. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar