fredag den 14. april 2017

Så er foråret indviet.

Vi tog på tur til Tisvildeleje. Sådan en tur som bare må til min en gang om året. Den fedeste sommer by, som sagtens kan besøges i påsken, hvor den lille by sparkes sæsonen igang. 
En ny lille fin café var kommet til på hovedgaden. The little café hed den. Der spiste vi ostetallerkener til slut på dagen. Lille men meget fint sted, med god charme, stil og skøn betjening. 
Ellers var det jo i høj grad Rastablanche jeg kom for at tjekke ud. Butikken ejes af Christina Legéne, som bruger en stor del af året på at rejse bla til Indien, hvor hun køber ind til butikken og får producerer hende fantastiske plasttæpper. Hun syr også det meste af butikkens tøj selv. Sjovt, farverigt og gladilåget design. Denne gang måtte jeg have en stråhat og en af hendes farverige nederdele med hjem. Men også gaver kom med hjem i posen. 











På vejen faldt vi over søde akelejer og krydderurter, så vi kom på ingen måder tomhændede hjem. 
Håret blev blæst igennem på en lang gåtur ved både skov og strand og solen lod Dvitaminer drysser ned over os. April er både sol, regn og blæst. Det er helt normalt og sådan april er. I går havde vi blæst, men masser af sol trods varsler om masser af regn og sågar slud. 
April giver dog masser af sollys til min små spirer, som jeg netop i dag har priklet flere af om. De vokser og tager form og det er lige nu, at jeg skal være over dem hele tiden med ny jord, vand og at dreje de små nikkende blade hele tiden, så de ikke vokser sig skræve. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar