mandag den 17. april 2017

Så stor blev hun pludselig.

Godt nok er seksten år drønet af sted siden lille Izabel blev født. Mit første barnebarn. Den dejligste pige fra RIbe. Nu er hun ikke bare seksten år. Snart færdig med folkeskolen og klar med sin uddannelsesplan for de næste fire år. Nu er hun også blevet sådan én, som kommer på besøg hos den sjællandske familie med sin kæreste. I går var det os som fik æren. Vi tromlede onklerne sammen og drog i Tivoli. Og den seksten årige var bestemt ikke vokset fra at drøne hurtigt rundt i luften. Den slags har hun elsket fra hun var ganske lille og hun griner og skriger stadig med stor lyst når hun gang på gang entrerer Dæmonen eller Det Gyldne Tårn. 





Nu er de draget hjem til Jylland igen. Påsken er ved at være slut og Izabel er igang med sit nye job som ismutter. Tiden haster afsted, vi andre prøver at følge med så godt vi kan. Om ti dage ser jeg hende igen når vi skal fejre hendes søsters konfirmation. 
Den sidste  påskedag brugte jeg selv på et par klienter, en lang frisk gåtur og afslutning af de første strikkede vanter siden jeg strikkede de første da jeg var tretten år. Tommelfinger koden skulle lige knækkes. Nu tror jeg at jeg kan den på slump, så nu må jeg videre og få lidt øvelse i fingrene. 


De første er i en lidt tynd uld. Måske fine som efterårets første vanter. De næste skal være mere vinter agtige. Den tykkere uld er fundet frem. Sokker og vanter er små nemme strikke projekter. Nemme at have med på rejsen, altid klar til en enkelt pind når man lige venter et eller andet sted. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar