mandag den 5. februar 2018

Når de hellige skejer ud.

Så kan aftens/natmaden se sådan her ud. Godnat the, friskpresset juice af alt frugt og grønt du nærmest kan forestille dig. Jeps, også hvidløg og ingefær. Et gedigent boost til immunforsvaret og et ordentligt spark til fordøjelsessystemet. Mere end sex om dagen og tøm køleskabet før Årstiderne fylder det op igen. Og så lige lidt mandler og æblebåde. 


Og bare rolig, jeg har spist mere fyldig mad, bare meget tidligere. Jeg ønskede bare ikke en for ting mave, for endelig skulle jeg til yoga igen. 
I flere måneder har jeg undværet og savnet yoga, da min yogalærer efter flytning til nye lokaler, også har ændret sine tider til noget som slet ikke harmonerer med mit liv. 
Jeg elsker yoga, men har også rent fysisk brug for yoga, da det styrker min evne til fordybelse, min smidighed i leddene og min balance. 
Men man går ikke bare lige ud og finder det rigtige yoga sted. Hvad der er godt for dig, er absolut ikke nødvendigvis det rigtige for mig. 
For mig er det genialt hvis yoga stedet ligger centralt, så jeg kan gå eller cykle til og fra på kort tid og evt passe en time ind midt på dagen mellem egne klienter og så skal både stedet og instruktøren tale til mit hjerte. Yoga er ikke praksis for hjernen, men udelukkende for hjerte og krop. 
Efter lang tids søgen fandt jeg et lille fint sted. Mega centralt og med mange forskellige hold og tider på dagen. Det måtte da prøves. 
Første time i Hathayoga hos Stjernehimlen i Køge har fået ✔️❤️👍🏼. 
Sener på måneden skal jeg prøve en anden form for yoga der nede, men jeg kunne allerede efter første skridt ind ad døren mærke, at her kan jeg godt slå mine yogafolder. 
Fem forskellige yoga former skal udforskes. Dem med fuld fart og tjuhej holder jeg mig fra. Jeg får rigelig gang i kroppen med dans og bruger min hjerne rigeligt, så for mig skal yoga være noget med at gå ind i mig selv, noget med afstressning, afspænding og fordybelse. Noget med langsomhed og fokus på vejrtrækning og væren, samtidig med at jeg bliver mere smidig, rummelig, harmonisk og ballanceret. 
Jeg er meget optimistisk efter første time og tror jeg har fundet mit nye sted at hænge ud. 
Fra næste måned. MARTS! Første forårsmåned, vil jeg gå eller cykle til yoga, med lysere tider forude og påklædt i min nyeste strik HIPSTERHUEN. Opskriften er fra Petiteknit hvis du skulle være interesseret i den slags. 





2 kommentarer:

  1. Hvad hedder den type yoga, som er for vejrtrækning og ro?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er flere muligheder. Lige det her var Hatha Yoga. Restorativ og Yin yoga vil også være i den stil. Elsker bare yoga.

      Slet