mandag den 21. juni 2010

Sønder Jylland rundt


Sikke en dejlig dag. Altid hyggeligt at være sammen med Trine. Nu skulle vi sammen opleve Sdr.jylland. Vi startede med at se vejen hvor Trine og Ole boede da de vendte hjem fra Cypern. De var unge og ventede Jesper. De skulle på landet og leve det økologiske liv, uden tv og andet moderne bras. Alt varede kun kort og efter et årstid, havde de fået nok og rejste til Ribe.
Vi var ved Gråsten slot. Åh hvor jeg sagtens kan forstå den kongelige familie, at de netop ønsker og elsker, at holde deres familie ferie sammen her, i små trygge rammer og i så smukke omgivelser.
Frokost i Sønderborg, midt på torvet i det dejlige vejr.
Videre til Haderslev til eftermiddags kaffen og så var det hjem.
Vi sluttede dagen sammen med Ole til et glas Asti i min have, hvor vi berettede om alle vores oplevelser og viste billeder.
Nu har vi lagt hovederne i blød for at finde et mål for næste udflugt. Måske endnu engang til dejlige Århus, hvor vi har været et par gange, men den by er vi altid klar til igen. Fede butikker og miljø nede i de små gamle gader. Strøget må de her, lige som i alle andre byer, gerne beholde for dem selv for min skyld. Jeg er afgjort mest til små listige sidegader og de mindste butikker. Også en grund til, at man MEGET sjældent møder mig i et center, et outlet og slige steder, men gerne, og længe, i små specialbutikker af næsten enhver art. Sådan er vi jo så forskellige. Dejligt, for så bliver der jo netop plads til os alle.
Er i øvrigt sikker på, at en medvirkende årsag til, at dagen blev så god, var forde den startede så godt, med at JEG vandt en præmie. MEGET STORT.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar