tirsdag den 2. november 2010

Endelig

                                                  GULERODSSUPPE.



Gulerodssuppe med appelsin.

1 kg gulerødder

2 porrer

3 fed hvidløg

2 cm friskrevet ingefær

2 spsk karry

1 dåse kokosmælk

saft af 2-3 appelsiner

vand til kogning. Ikke for meget.

olievenolie, salt, peber



Skræl gulerødderne og skær dem i skiver.

Rens porrene og skær dem i tynde strimler.

Pil hvidløgsfedene og pres dem.

Svits ingefær, karry, gulerødder, porrer og hvidløg i en smule olievenolie til de begynder at blive bløde.

Tilsæt vandet og lad det hele simre ca. 35 min til det hele er mørt.

Kom kokosmælk og appelsinsaft ved og kog op.

Blend suppen og smag den til med salt og peber.

Velbekomme!

1 kommentar:

  1. Mmmmmm.... lækkert!
    den skal jeg også prøve.

    Men hallo!
    Jeg kan altså kun se en, så du skal ikke prøve på at snyde mig.

    Og jeg mangler også opskriften på rødbedesalaten.
    Den var så lækker.

    SvarSlet