fredag den 3. december 2010

Det sure med det søde

Når man nu er kommet (alt for) tidligt op, må det lige indrømmes, at det faktisk er ret hyggeligt. Helt alene. Jogginbukser, tykke sokker (grimt, men afslappet og varmt) havregrød med kanel og mandel/nødde knas, en jobokop med varm spicy chai the, morgen tv, stearinlys og helt mørke uden for. I den stemning, er det meget passende at åbne dagens julekalendere, som der jo er en ordentlig stak af. Endnu et juletræ på skrabekalenderen, nu mangler jeg bare otte, så mon ikke jeg snart er millionær? Hvor svært kan det værre?.
Et sødt lille digt fra min egen nisse, lidt leden rundt i huset og nææææææ, en lille fin pakke. Og se nu lige her:


Så fint et glassmykke. Det er købt på julemarkedet i Odense af kustneren selv.
Det vil helt sikkert klæde mig.
I dag skal det bare ligge foran mig, så jeg kan nyde det fra sofaen. Her blever jeg det meste af dagen, med strikketøj eller et par nye ugeblade, evt min igangværende bog og et par julekort skal også skrives. Går bølgerne højt, vil jeg hygge med lidt gave indpakning. Jeg vil pleje min ryg, så jeg er mere fit i morgen, hvor den lille julebutik igen er åben.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar