søndag den 22. maj 2011

Frø


Pludselig er der noget med frø alle vegne. I går var det fem små italienske løvfrøer, som optrådte ved fødselsdagsselakabet. I dag var det udrydning af ukrudt, som jo kommer af de frø som kastes hid og did med vinden. som haveejer ved jeg jo ganske udmærket, at ukrudt SKAL fjernes før det går i frø, men tiden driller som regel og ja, så svider det til mig selv næste år. I år er der rigtig meget som skal hives op, tiden ikke bare driller, den mangler helt og aldeles, så ukrudtet står højt alle vegne. I dag kunne vi nå eb hel del inden dagens fest. Vi kunne ikke nå det hele, men en pæn del og det aller værste. Det som står endnu, må stå til jeg igen får tid til have besøg. Jeg skal nok nå det.
I dag var også dagen, hvor jeg fik de små fine nyindkøbte blomsterfrø i jorden.
Rosa, fyldte Opiumsvalmuer. Blandede, høje Valmuer "Shirley double", som minder om Ranunkler, i rosa, kirsebær og creme.Spiselige appelsinfarvede Morgenfruer. Fløjlsblomster i rød med gule kanter. Blomsterkarse i blandede farver og lige til at spise. Pragtsnerler, som skal slynge sig rundt i min have, i midnatslilla. Nu er det bare at vente og senere nyde, de farverige sommerblomster og søde buketter, som pynter i alt fra syltetøjsglas til smukke krystalvaser.
I vand ligger lige nu Årteblomsterne og venter på at komme i jorden. Måske bliver det i morgen. Jeg har investeret i en gammel sort, som er en af de kraftigst duftende, med creme blomster med rosa kant og så en pose i blandede farver. Ingen sommer uden Lathyrus, som dufter sødt og ligner  farvestrålende sommerfugle på snor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar