mandag den 19. september 2011

Herren giver, Herren tager.

Det er den stemning jeg er endt i i dag. To beskeder fra hver sin yderpol på en og samme morgen. En af vores dansevenner er død. Han blev kun 36 år. Ham og konen fejrede et års bryllupsdag i sidste måned. Dengang var han rask og livet lå foran dem. De skulle tage hul på livet sammen. Kræften kom på tværs af deres planer. Nu er hun alene. Den alt for tidlige død har jeg selv haft tæt inde på livet. Både i familien og i blandt venner. Der er det svært at finde en mening. Det skulle da lige være, at den syge får fred for sine trængsler. Nogen af os tror på en dybere mening og et liv efter døden her på jorden. Det gør alle ikke. Jeg håber at hun har hendes trøst at finde, hendes tro at holde fast i. Jeg tænker på hende og håber det bedste for hende.
Samme morgen er svigerdatteren til scanning og her varsles kommende pigepower. Velkommen til hende, vi glæder os til mødet om ca 20 uger.
Et mærkeligt miskmask af dobbeltrettede følelser. Så tunge og så lette, skal begge rummes i mit sind.

4 kommentarer:

  1. Hejsa
    Dødsfald er aldrig rare at få melding om, men hvis det kan hjælpe den døende med at slippe for flere trængsler, så er der en mening med det.
    Men alt, alt for tidlig denne gang, kan jeg læse.

    Glædeligt med familieforøgelsen, dejligt med nyt liv. Tillykke med lillepigen, når hun kommer om 20 uger.

    Dobbeltrettede følelser, må være svært.
    Mange kærlige tanker til dig.
    Kh. Dianna

    SvarSlet
  2. Alt for tidligt. Det syn's jeg også - men som du selv skriver "Herren gi'r, Herren ta'r" og vi kan ikke andet end acceptere, hvor svært det end kan være.
    Men pigepower - det ka' vi li' - tillykke med den store glæde.
    knus....

    SvarSlet
  3. Så sandt hvad i begge skriver. Sådan er livet og dermed døden.
    Tak Anette. Ja det bliver dejligt med en nye pige med power. Dem er der altid brug for.

    SvarSlet