søndag den 25. september 2011

Så blev det også min tur.

Uhhh jeg har været spændt. Men endelig skulle jeg se Torvehallerne på Israels Plads. Hold da nu lige op. Fuld sol over København. torvestemning så snart jeg rundede hjørnet og sikke fine delikatesser. Jeg nåede at skridte det meste af og få billeder i kassen, før" Den Store" mødte op med gode historier til kaffen og sandwich. Han er altid fuld af røverhistorier fra det virkelige restaurantliv.
Jeg havde forestillet mig hallerne større. Aner ikke hvorfor, for der var jo så rigeligt plads til det hele som det var. Her bugner med lækkerier og dejlige skatte til gane og mave. Ikke af billigste hverdags slags, men de sager, som sætter prikken over iét, ledsager den gode kaffe, giver ostebordet den ekstra lækre smag, gør forskel på hverdag og fest, fylder kroppen med kraft og saft og man behøver jo ikke vælte sig i alt. Lidt men godt er ofte så ganske tilpas. Jeg håber for byen og for alle dem som knokler for kvalliteten, at projektet bliver taget godt imod. Holder vand og bliver fulgt op, også efter nyhedens interesse har smidt tryllestøvet. Jeg vil gøre mit til det. Besøge når jeg kan og købe varieret både hist og pist.
Jeg kan anbefale både besøg og kaffen.








Fra besøget hjembragte jeg et lækkert brød, to manchego oste, hvor den ene var med rødvin og  sidst men ikke mindst, cupcakes fra Agnes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar