onsdag den 18. april 2012

Den slags læser jeg jo ikke.

Krimier er absolut ikke noget for mig og sådan er det altså bare. Jeg siger det til alle og afviser kategorisk den mindste smule gys og nervepirrende spænding fra mit litterære liv. Jeg elsker til gengæld at læse og noterer flittigt de titler ned, som nogen gider anbefale mig, eller bøger som bliver spændende anmeldt hist og her. Jeg har altid bøger på min ønskeseddel og har stakke af bøger klar til angreb ved min seng.
Efter vores tur til Thailand, kom jeg hjem med en lang liste af anbefalede bøger fra en som jeg mødte på vores tur på husbåd. Jeg er godt i gang med hendes  anbefalinger og ikke en eneste tittel har endnu skuffet mig. Som sagt læser ikke krimier. Nu var jeg nået til VINDENS SKYGGE af CARLOS RUIZ ZAFÒN og nu er den læst/slugt/ædt og hmmmm den er da vist nok en krimi. Mon ikke man er ude i krimi, når man flere gange nærmest ikke tør læse mere af bare angst for næste grusomme voldshandling? Når man bare lige må læse til kl to om natten, forde man ikke kan sove af bare spænding? Når man bliver nødt til, at læse med dobbelt hastighed af det normale, forde man næsten ikke tør læse det som man er lige midt i? Når man frygter nogensinde, at møde et menneske uden ansigt som ham i bogen? Jo, mon ikke vi er ude i krime der? Og det er som sagt den genre som jeg ikke og aldrig læser. Nu vil jeg bare anbefale og nærmest helst befale alle til at læse den bog. Den er FANTASTISK. Desværre er jeg færdig med den. Lån den/køb den og gør det i en fart. Du vil elske hver en side, men indrømmet, den slider lidt på nerverne, men den er sliddet værd. Jeg hverken kan eller vil give et resume. Det er simpelthen ikke muligt. Man skal intet vide, bare nyde.

                                                          

Ingen kommentarer:

Send en kommentar