onsdag den 25. april 2012

Er jeg mon en af dem man aldrig glemmer?

Vel opfandt jeg ikke just Penicillinet og vel er jeg ingen Louis Pasteur, men det ændrer nu ikke på det faktum, at min egen sygekassebetalte læge har gjort sig visse vigtige iagtagelser og huskeregler via mig.  Feks vil hun fra nu, lægge sig på sinde, ALTID at tage såvel blodtryk, som porcenten, når en patient er helt og aldeles sortseende og desillusioneret. Lige der, hvor hun ville trykke DEPRESSION=EN KRAFTIG LYKKEPILLE! Vil hun med mig in mente, betænke sig på trykket og lige måle procent og tryk og måske spørge den kvindelige patient, om hun evt har haft nogele længerevarende og eller kraftige mensesproblemer for nylig og den mandlige patient kunne hun lige se nærmere efter for noget blødningsværk i mave/tarm. Skyldes håbløsheden blod/jernmangel, indtræder der en bedring promte, når der heldes noget jern på patienten. Noget billigere og mindre indgribende end en lykkepille.
desuden vil hun næste gang hun møder et meget lavt blodtryk, sætte patienten til at drikke to liter vand udover det sædvanlige indtag. Mister man blod, går trykket ned. Der skal bla vand til at producere mere blod. Drikkes der mere vand, produceres der mere blod og trykket stiger. På en eneste dag steg tallet på mig fra 96 til 120. I morgen har jeg drukket ekstra to liter vand pr dag i en uge, så tager vi lige trykket igen og ser hvor det ligger. Spændende og tankevækkende og MEGET enkelt.
Jeg forventer naturligvis, at alle gamle lærebøger brændes i snarlig fremtid og skrives om, nok med et par ord om mig allerede på side et. Det er vel det mindste man kan forlange når man bidrager med nogle af de helt store opdagelser.

                                                                          

Ingen kommentarer:

Send en kommentar