søndag den 4. november 2012

Når fuglen er mæt, bliver katten fed.

Et tilbagevendende dilemma. På den ene side går jeg varmt ind for at fodre fuglene om vinteren og hænger trofast fedt/frø bolde op i æbletræet. På den anden side, har jeg jo kat og hånden på hjertet, så ved jeg godt at der ryger en spisende fugl i ny og næ. Er det naturens orden? Er jeg et særligt ondt menneske som er med til, at lokke de små sultne durk i vommen på min feterede kat? De fleste overlever trods alt, så er det mon ikke sådan nogen lunde ok?
Nu er der friske bolde på træet og en masse små lamper som snart skal lyse i mørket.

2 kommentarer:

  1. Jeg har samme dilemma her - blot med to katte :-) Jeg tænker, at kattene kun tager de svage fugle, som alligevel ikke vil overleve vinteren.
    Hvor er det fint med de små lamper i træet!
    Kh Lotte

    SvarSlet
  2. Tak Lotte. Hmmmmm jeg tror desværre ikke du har helt ret. Rosa tager hvad hun kan komme til og det er vist desværre ikke af ren betænksomhed for den strænge vinters komme. vi må se i øjnene, at vi huser rene rovdyr som fra naturen er jægere. den side af vores lådne kæledyr glemmer vi i hverdagen. Jeg lever faktisk fint med problematikken.

    SvarSlet