tirsdag den 29. oktober 2013

Et nærliggende spørgsmål.

Hvis man skal følge mine råd vedrørende kost og hormoner, er det så kun for fruen i huset? Kun for hende i overgangsalderen?
Her er svaret et helt klart NEJ. Alle kan deltage. Man skal bare tage hensyn til køn, alder og udviklingstrins. Er man en hårdtarbejdende mand, en ung fyr i voksealderen, et mindre barn osv, jamen så er der helt naturligt nogle madvarer som skal justeres lidt. De små skal ikke have alle de korn som vi kan kapere, manden og den unge fyr skal nok have en del mere kød eller meget mere fokus på proteindelen. Sådan vil en god kystplanlægningsinitiativer altid være. Der skal skeles til de individuelle behov og hensyn. Personligt er jeg vegetar som spiser fisk. Jeg er skalddyrsallergiker og intolerant overfor gluten med vægt på hvede og mælk.
Når det er sagt, handler mine kost råd netop om en sammensætning gennem dagen, som sikre kroppen de optimale vilkår. Der er mad for både krop og psyke, noget for både hår, hud, knogler, celler og muskler. Der er der ingen forskel på menneskers krop. Den lille dampmaskine skal fodres på samme måde for alle. Derfor vil basis kosten være ens for hele familien, så bare spis løs og brug løs af mine råd og erfaringer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar