søndag den 3. november 2013

Kost og hormoner.

Nå men vi må jo videre i teksten. Blev lige opholdt af livet.
Alle de sunde og vigtige sager, som jeg har skrevet om i tidligere indlæg, skal jo fordeles over dagens måltider, så vi får noget af det hele hver eneste dag.
Her med en oversigt over MIN måde at fordele på. Den er på ingen måde sandheden, eller eneste måde at gøre tingene på, men altså min måde.
MORGEN.
Frugt, mandler, frø, kerner, olie, æg og mælk.
FROKOST
Fuldkornsbrød, grønt, fisk, kød, æg, avokado
AFTEN
Ris, krydderier, urter, grønt, kål, rodfrugter, bønner, linser, kikærter, spirer, olie, fisk, kød, æg, ost, quinoa, perle, byg, rug og spelt.
DRIKKE
Vand, grønt, frugt, urtethe
MELLEMMÅLTIDER
Frugt, nødder, mandler, frø, kerner, grønt?

For uden kosten, prøver jeg at dække mig ind, med en daglig kombi vitamin/mineral pille, C vitaminer og kalk.
Personligt sværger jeg til min gode Kinesiolog, som jeg bliver testet af et par gange om året og justerer med tilskud, hvis hun finder et underskud af noget.
Grundlæggende er min holdning, at vi skal spise os sunde i mad, ikke i tilskud. Men tilskud har dog sin berettigelse visse steder. Lad dig teste, spørg fagfolk eller søg god information, da meget tilskud er komplet unødvendig og penge lige ud i luften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar