søndag den 17. november 2013

Julebutik.

Så er jeg igen arbejdsløs. Altså inde for juleshop branchen. To weekends om året er hvad jeg driver det til. Det er rigelig lugt af savsmuldets for mig. Jeg er ikke klar til, at slippe mit lille ekstra erhverv helt endnu. Det har som altid været hyggeligt. Der dukker mennesker op fra nær og fjern. Endda en, som kendte til mig her fra bloggen, dukkede op igen i år. Jeg får talt med en masse mennesker. Får lidt liv i mine butiks gener. Jeg hygger mig og elsker det. I år kørte min butik med ret vilde rabatter. Jeg skulle have luft i lageret og det fik jeg. Der er pludselig luft på visse hylder. Enkelte varegrupper er helt væk og andre er sparsomme på lageret. 
Hvordan shoppen ser ud næste år ved ingen endnu. Noget vil der ske, men hvad, ved ikke engang jeg. Nu skal jeg videre med næste jule job. Varerne ankommer i en lind strøm for tiden. Snart er alt på plads til pakning af årets julekurve. Så skal der pakkes i små fine cellofan poser. Klistres mærker og bindes bånd og pakkes i kurve og bringes ud til glade modtagere. Først der efter holder jeg lukket og helliger mig min egen private jul. På den anden side af raketterne, vil jeg begynde, at danne mig billeder af nye ideer. Tiden vil vise hvor jeg bæres hen.

8 kommentarer:

  1. Godt at du har haft god gang i din julebutik.
    Er du ikke sød at lave lidt reklame herinde til næste år :-)
    Jeg ville godt have været en smut forbi,hvis jeg havde vidst det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ellers råbt op Kirsten og haft et fast opslag her på siden omkring shoppen.

      Slet
    2. Det har du så desværre bare ikke set. Jeg råber lidt højere en anden go gang

      Slet
    3. Øv jeg måtte lige læse baglæns i indlæggene og kan se du skrev om det i et Ribeindlæg.
      Jeg er ked af at have overset julebutiksindslaget der.
      Håber jeg kan komme til næste år så :-)

      Slet
    4. Det var ikke det jeg mente Kirsten. Der har også stået en indbydelse fast på min side hele tiden, men vi ser nok bare det vi lige tror vi ser, eller noget i den retning Kirsten.

      Slet
    5. Og du kommer da bare næste år. Det vil jeg glæde mig til.

      Slet
  2. Tak for hyggelige stunder i butikken igen i år, Stella. Jeg fik mange fine ting med hjem, synes jeg. Både til hjemmet, til datterens nye hjem og til et par værtindegaver. Og til overordentligt rimelige priser, synes jeg.
    Jeg håber, du laver juleshop igen til næste år :-)
    Kh Lotte

    SvarSlet
  3. Tak for dine besøg Lotte? Godt du fik nogle gode ting med hjem.

    SvarSlet