mandag den 23. december 2013

Tjek, tjek, tjek.

Først en hel lang og dejlig dag sammen med "de to små". De og manden, havde fået forskellige kort gennem december af kalendernissen. Ting som alle skulle ske d 22.12. Vi spiste brunch på dejlige KAFFESALONEN, gik en lang tur i Kbh, var i et julepyntet Tivoli da mørket faldt på og sluttede dagen med middag på INDIAN TAJ RESTAURANT. Dejlig førjulehygge.






I dag kom Olga på besøg og hjalp med nogen af mine mange gøremål. Når ens mor er ramt af virus/roskildesyge/influenza/hvad den slags nu end hedder, er det rart, at kunne lade mor pleje sig selv og tage ud i verden til friskere folk.
En hel lang liste med TO DO er nu tjekket af. En ny liste ligger klar til morgen dagen. 
Der er lavet alt mellem fond og borddækning. Listen i morgen handler mere om, at huske at få alt på bordet. Mere end end gang, har jeg fundet diverse tilbehør i køleskabet efter gæsterne er taget hjem. Det er simpelthen bare så ærgerligt og skal ikke ske i morgen. Jeg er godt med, og kan hellige mig aftenens menu over hele dagen. Man ved jo aldrig hvad der kan opstå hen ad vejen, men grundlæggende er jeg med.
Under træet ligger en betydelig mængde pakker og venter. Jeg ved, at jeg er den glade modtager af størstedelen. For år tilbage, gik for mig, som det vel går de fleste mennesker med børn. Børnene overtager gave indtaget i hjemmet. Mange steder holder de voksne op med, at give hinanden gaver til fordel for de små. Helt fair og nødvendigt og dejligt mens man har små unger. Pludselig er ungerne store, men man sidder stadig tilbage næsten gaveløs. 
Det blev sgu for sølle. Både at modtage næsten intet, men bestemt også, at give næsten intet. Løsningen for mig var, simpelthen at komme på gave med en masse nye mennesker. Nu giver jeg igen ret mange gaver og modtager en stor bunke. Meget er hjemmelavet, noget er sjovt, fjollet, skævt, rørende, specielt hentet til mig under fjerne himmelstrøg, noget er fundet på kort tid, mens andet er gravet og støvet op gennem tid. Noget er lavet af nogen som dårligt har fået styr på finmotorikken endnu og noget er lavet af garvede håndarbejdsudøvere. Alt, uanset pris, form, herkomst, farve eller alder er velkommen gave hos mig. Jeg bytter kun, hvis jeg får flere af samme bog feks. Ellers tænker jeg, at giveren altid har haft en tanke om, hvorfor netop jeg skulle have denne gave.
I morgen er det atter jul og jeg ønsker alle jer som læser med her, en rigtig god jul. En rigtig god dag og aften. Gid roen må finde frem til jer alle, efter en travl december og helt sikkert en travl dag i morgen.
Den bedste til alle fra mig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar