lørdag den 21. juni 2014

Hvem har tævet mig?

NMin krop er mørbanket og mit hoved er fyldt op. Fire danse workshops, tre forskellige genrer, tre forskellige undervisere og så lige et danse show. Det hele på tre dage. Lange dage, hvor jeg måtte ud af sengen fra morgenstunden, afsted med tog, lange dage og træt hjem igen. Det har været helt fantastisk. Somme tider har vi alle rigtig godt af, at træde ud af den vanlige og sikre komfortzone. Ud og prøve os selv af i nye omgivelser, uden det trygge sikkerhedsnet.
Jeg har mødt lutter søde dansere og top engagerede og søde undervisere. 
Jeg er aldrig i tvivl om, hvor jeg dansemæssigt hører til og hvem som er min underviser, mentor og ledestjerne, men jeg tror også det er sundt, at ryste posen, se andre muligheder og høre andres tilgang til tingene og måder at undervise på.
Efter sådan en omgang er jeg fuldstændig øm og brugt i hver en muskel i kroppen. Nej ikke bare maven, men fødderne, fingrene, skuldre, lår og selvfølgelig hver eneste lille fiber i maven. I mit hoved kører fremmede stemmer og musik og al den dans om og om igen gør, at kroppen bare ikke vil stoppe med de bevægelser. Det lyder skørt, men kroppen danser faktisk videre selv om man ikke kan se det.
Min teknik er, at sætte noget stille musik på anlægget og danse mig stille og roligt ned igen. At danse dansen ud af kroppen stille og roligt,med andre bevægelser som ikke hører til en koreografi.
Det lykkedes og nu er jeg træt. Klar til weekend. Klar til en dag uden dans. 
Tak fordi i lyttede, som tak skal i da lige have et lille billede fra torsdagens optræden. Et lidt for mørkt billede, men det af næsten fem hundrede, som lige lå klar.


Det næste arrangement http://pb43.dk/projekter/smag-verden/ glæder jeg mig allerede meget til. Læs om det og kom ud og oplev en fantastisk dag på Amager. Vi gir den gas.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar