tirsdag den 25. november 2014

Lige så stille.

IStille og roligt liste julemåneden ind på os. Lørdag og søndag holder jeg min årlige julebutik. Søndag er første søndag i advent og mandag er vi igang. 
Jeg har ladet lidt julepynt slippe ind allerede i dag. Min kalender er lidt presset, så jeg må finde og benytte de ledige huller. Sådan et fandt jeg i formiddag og det blev benyttet til lidt juleri. 




Mit hjem plejer at være vold pyntet. Jeg har store flyttekasser fyldt med julepynt, som slæbes frem hvert år. Sådan bliver det ikke i år. 
Julepyntningen har jo mest været for børnenes skyld, også selv om de er pænt voksne, men selvfølgelig også for andre børn og børnebørns skyld. 
I år holder vi julen alene. Den får en helt anden form og indhold end vi plejer og den behøver på ingen måde det store udtræk af pynt. 
Der skal nok komme mere til. Jeg har planer om selv at lave lidt løbende og lidt vil der nok også blive købt på de forskellige julemarkeder jeg skal besøge. Men et er helt sikkert. Julen bliver anderledes i år, både at se, høre og smage på. Mindre pynt, intet juletræ, en anden menu. Det må da prøves. Man har kun den jul man selv laver, og vi skal nok få lavet en fin en af slagsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar