lørdag den 1. november 2014

Uventede skatte.

I dag kom der en kuffert hele vejen fra Jylland, til vores danseskole. En danser er blevet syg og vil sælge kostumer. Helt nye og professionelle dragter, tilbehør og smykker. 
Når sådan nogen skatte rammer lige ned i ens turban, er det bare om, at slå til og skrige HAPS i en fart. Et spritnyt og aldrig brugt kostume fik jeg mig til en virkelig god pris. Sort med lidt glimmer og smukke sten. Havfru snit som sidder virkelig godt og passer mig perfekt. Øreringe som passede til sættet. En mavekæde, som jeg har planer med i noget kostume som pt er inde i mit hoved. Et bælte i ny stil, fyldt med perler og fjer let i sit udtryk.
Hvor heldig har man lov at være? Meget åbenbart.




Dansetøj er svært at få fingre i. Købes ofte på nettet eller på rejser. I nogen lande kan man få det syet personligt. Der er langt mellem øllet og meget er af ret ringe kvalitet og endnu mere kræver en god del tilretning og omsyning. Den slags er der slet ikke tale om her. Jeg skal flytte to hægter, men det skulle alle have gjort, da BHerne altid vil kræve individuel tilretning af stropper. 
Så heldig var jeg også sidst på sommeren, hvor jeg fik mig et brugt kostume i samme havfrue stil, men i en smuk grøn farve. Nu har jeg kostumer til en tid og med det som ligger og spøger i hovedet, er der nok til et par koreografier mere.

2 kommentarer:

  1. Meget smukke sager, Stella! Sikke god du er til at løbe ind i de helt rigtige tilbud :-)
    Kh Lotte

    SvarSlet
  2. Ja det faldt lige ned i min turban. Gode dager til gode priser, så må man jo slå til.

    SvarSlet