mandag den 23. februar 2015

Lidt må man trods alt deltage.

Huset i Ribe trænger til ny farve og tre nye vinduer. Det har det såmænd gjort længe, men nu skal det altså være. Altså ikke nu hvor alt er vådt, men i år. Til sommer. Hvis man skal lave den slags til sommer, på sit fredede hus, ja så er det ikke spor for tidligt at gå igang. Man må komme med nogle farve ønsker, så kommer der en fra teknisk forvaltning i Esbjerg og ser på de foreslag som man har malet på muren. Manden skal også lige se de gamle vinduer, selv om de jo ikke skal sidde i mere.
Så skal manden vurdere hvilke farve som kan gå an i forhold til hans farveskala, som skal være lig med farver, som man fra naturen kan fremstille. Så skal vi se på nuancer og evt flere påmalede farveprøver og besøg af manden. Manden skal også vurdere, om den ønskede farve kan passe ind i gadens helheds indtryk. På et tidspunkt har vi så nok en farve som passer manden og måske  også mig. Det sidste er underordnet. Når manden har taget stilling til, hvilke vinduer du må vælge, skal man så søge om facadeændring på kommunen. Når man så har fået lov der fra, kan man så finde sig en håndværker som har tid til, at sætte et par vinduer i og der efter kan man så male sit hus.
De første tre farveprøver er malet og manden kommer på første besøg i morgen. Det ser jeg meget frem til. En sand, en tiramisu og en støvgrå er mit første valg. Alle tre vil blive fine med en mørk grå sokkel og hvide vinduer og dør som loven foreskriver. Tiramisu er klar favorit hos mig, men som sagt, så er det ikke mig som har det sidste ord i denne sag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar