tirsdag den 9. juni 2015

Nu med anden etnisk hudtone og smertende valgflæsk.

Jeg er brun som om, jeg lige kom fra en skøn solferie. Det gør jeg ikke. Jeg kommer såmænd bare fra Frederikssundsvej. Jeg har prøvet SprayTan for første, og ikke sidste, gang. Jeg laver mange forsøg i konkurrencens ånd. Som jeg har skrevet, stiller jeg op i en i ternational mavedanse konkurrence (billetter på billetnet) i november. Der er meget som skal prøves inden den store dag. Bla SprayTan. I dag er jeg ret brun. I morgen vil vise den kulør, som jeg vil have på dagen i november. Skal der justeres i tonen kan jeg nå at prøve flere gange, så derfor er jeg i god tid.jeg leger med frisurer, hårprodukter, make up, tøj, smykker og hvad der ellers kan være brug for. Med det formål, at fremvise mig selv smukkest muligt på dagen. Er det ikke det vi alle gerne vil, både til hverdag og til fest? Har de fleste ikke flere looks alt efter hvad de skal? Ønsker vi ikke alle, at fremhæve det smukkeste ved os selv med tøj, Make up osv? Det vil jeg da mene gælder for største delen af de mennesker som jeg kender. Mænd som kvinder. Nok mest synligt hos kvinder generelt, men bestemt også hos mænd.
Derfor bliver jeg ekstra forarget over Venstres nyeste udgydelser som feks Lars Løkkes direkte udtalelse om, at der er rigtig meget du ikke forstår Helle og den på Twitter om Botox.
Den ene mere nedladende, kvinde diskriminerende og lavpandede end den anden. 
Hvornår har nogen blandet en mandlig politikers valg af barbering ind i den politiske debat? Er der nogen som mener, at Lars Løkkes vægttab kan gøre ham til en dårligere politiker? Har han ikke bare ønsket at se en smukkere side af sig selv? Eller måske tænkt på sit helbred? Hvad ved jeg og hvad rager det mig? Men hvad kommer det så sagen ved, om Helle bruger Botox eller ej? Jeg tror,og håber faktisk, at Venstres kvinde nedgørende udtalelser var et skud direkte i egen fod. Næsten på dagen for hundrede året for kvinders stemmeret, er det virkelig et dumt signal at sende. Ingen af udtalelserne var sikkert særlig gennemtænkte, men frit skudt fra hoften, hvilket gør det meget værre og viser, at hvad hjertet er fyldt af, løber munden over med. Og NEJ, dette blev ikke skrevet af en god socialdemokrat, men af et menneske, som bare ikke ønsker en statsminister som dybest set, har et ikke særlig flaterende kvindesyn eller dybtfølt ønske om ligestilling. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar