torsdag den 1. oktober 2015

Oktober.

Så er vi her. Inde i Oktober. Efter en festlig og solrig september. Den klare luft er kommet for at blive. Solen varmer stadig på de gode dage op, men morgen og aften er kold. Mørket kommer tidligt og pludseligt. Os med svage lunger hiver lige en ekstra gang når luften bliver kold og skarp. Der er lige nu basis for lange skønne gå og cykle ture. Ud og se på naturen. Se på træernes farveskift. Der er vemodighed i det, men også varsler om hygge, varme plaider, strikketøj, varm the med krydret smag, dampende suppe og simre retter, lange aftener med plads til de tykke bøger eller serier på tv eller DVD. Der er nedtælling til jule. Til den skønne julemåned med alle dens overraskelser, lækkerier og sammenkomster. Det. Tid for julegaver hvis de skal være fra egen hånd. Tid for den dovne kats spinden, brændeovnens knitren og tungt bagværk i ovnen. Hvis man ikke er fan, må man finde frem til at blive det, alt andet vil da være spild af liv og tid. 
Selv er jeg godt igang med, at dekorere haven. At klæde den i efterårsdragt. Gøre plads til lidt pynt og levende lys. Der vil stadig være mulighed for en kop kaffe i en lun krog på visse dage. 
Velkommen Oktoberr. Lov mig at være lidt mild og læg forsigtigt ud. Vi trænger så meget til det livgivende lys og dets D vitaminer. Personligt er jeg sprunget ind i oktober med en hård gang morgen yoga. Åbnende og energi givende. Her kommer vejrtrækningen og kroppen helt op i gear efter en healende nat. De stive led og muskler rettes ud og iltes. Man bliver næsten født på ny. Med nye morgen tider, er der større muligheder for, at jeg kan hægte mig på flere gange om ugen. Jeg er klar. Blandt andet klar til en tur til København med dans for øje. Burn Out Bellydance kalder og lokker og jeg lader mig mere en villigt lokke. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar