fredag den 6. november 2015

Fed fest hvor vi skal danse med fisk.

Jeg er inviteret til TORSKEGILDE. Det må vel være noget med store langskæggede mænd med gummibukser, en masse lækre sild og musik af bandet Tørfisk. Jeg glæder mig allerede, men er ikke helt klar på dresscoden endnu.
Eller er torskegilde bare det gamle ord for, at man får besøg af en af SKATS medarbejdere, som vil bruge et par timer på, at gennem pløje dit regnskab fra sidste år? 
Ja det sidste er såmænd den kedelige realitet. Jeg er simpelthen, endnu engang, blevet udtrukket i deres helt vilkårlige udtrækning af firmaer som skal ekstra revideres. 
Sidst var der ikke rigtig noget at komme efter. Denne gang er den enkelt fejl som blev fundet sidst, rettet om og derfor er der nok slet intet at komme efter.
Jeg køber ind hos fem firmaer til de julekurve jeg laver for firmaer. I den forbindelse er der en indtægt i det firma en eneste gang om året. 
I mit andet firma er der det som mine klienter betaler efter en behandling. Ingen varekøb. 
Meget enkelt og meget simpelt at bogføre, så det gør jeg i en mappe med en kuglepen. 
Det kommer der så en dame og sidder og spørger ind til, ser mine fakturaer, og i år vil hun så også gerne lige se klinikken. Jamen vær så god, det er lige op ad trappen til venstre. 
Så går der tid med det. Min tid, som jeg sagtens kunne bruge på noget andet og skattedamens, som man vel kunne formodes også kunne bruges på vigtigere, hvis man skal tro aviser, nyheder og sågar skatteministeren. 
Jeg går naturligvis ud fra, at der lægges lige så stor iver i de firmaer, som svindler og fifler og fupper sig gennem livet på vores andres bekostning. 
I et firma, som primært ernærer sig ved healing og energiarbejde og i øvrigt hedder Englegården, skal man ikke forvente at finde sort arbejde eller forsøg på snyd. De to ting hænger ikke rigtig sammen. 
Måske serverer jeg simpelthen for god kaffe, siden jeg bliver udtrukket to år i streg ? 
Jeg ville stadig hellere have været yil festen med de lækre sild og de gummibukse klædte herrer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar