onsdag den 30. december 2015

Happy New Year!

Sidder lige og ser tilbage på året 2015. Et vildt år, hvor der var meget at fejre, meget at glædes over og rigtig meget at tænke over. Der skete også rigtig meget, som vækker til eftertanke, masser af grund til bekymring og ting som man som dansker ikke har spor grund til, at være stolt af. Et år med virkelig alle følelser helt fremme på bagsmækken.
Personligt havde jeg meget at glæde mig over. 
Izabel blev konfirmeret. En stor dag for hende, men også for alle os, som er tæt på hende. Vores lille stjerne er blevet en stor pige. En sej og selvstændig pige med mange jern i ilden. Vi gav hende en rejse med os til NY, hvor vi fik lov til, at genopdage byen sammen med hende. 
Jeg fik lov yil, at være med til en fødsel. En helt naturlig en af slagsen. En hurtig og meget stærk fødsel, som for altid er brændt ind i mit hjerte. Sikke en tillid der blev vist mig. Barnet blev senere mit andet Gudbarn. Nu har jeg to. Børn som har en stor betydning i mit liv. 
Der var sjove oplevelser med "Den lille Amarkaner" som vokser og gror på alle måder. Hun er en sej pige som holder sig til på første parket. Hun suger til sig og øser gerne ud af sin kærlighed til os omkring hende og til livet. 
Jeg kom foruden NY også endnu engang en tur til Amsterdam. På campertur. På nyopdaget plads h or Pippi havde spredt sjov og rummelighed ud med den stor øse. 
Der var timer med masser af kreativitet, i Nørkle Caféen med de kreative kvinder og i mit eget hjemlige virke. Smykker, strik og lidt sjov med crepepapir. I kategorien Krea ligger også den voksende samling af fine tegninger, som mine små venner begaver mig med. Vidnesbyrd om deres udvikling. 
Der blev tid til masser af hygge med gode mennesker. Ophold i vores egen hovedstad med overnatning på økohotellet Guldsmeden, masser af skønne gåture med forskellige mennesker, hvor mange samtaler falder naturligt og meget bliver vendt. Sjove timer i Ribe, med de skønne kvinder jeg har samlet mig der. En masse dans. En masse øvelse op til konkurrencen Danish Open Belly Dance i Glostruphallen, h or mange kom og støttede op om mit projekt. 
En jul hos nye mennesker, som skabte nye oplevelser og en masse hygge. 
2015 blev også året, hvor jeg mødte en ny verden af faglighed, som krøb ind i mit liv, mit hjerte og min klinik. Hos Katrine Birk, fandt jeg igen en masse faglig sjov, viden, gode idéer, rummelighed og en højde til loftet, som ikke altid er herskende. To korte kurser er det blevet til. En sprit ny uddannelse står på programmet allerede fra januar. 



Ude i verden oplevede vi rigtig mange mennesker i nød, som ikke havde anden udvej end at flygte fra deres eget land, familie, hjem, hverdag og sprog. Mange kom her til og øv, hvor var hverken vi eller verden, gode til at vise rummelighed, åbenhed, storsind og hive plads plads, både i hjertet og i landet. Det håber jeg virkelig vi vil blive bedre til. Håber at danskerne vil stå sammen og gøre oprør mod den herskende smålighed og angst, som pt er basis for vores regerings menneskesyn og virke. 
Også Danmark smagte i år terrorismens sorte drik. Terrorisme er kommet for at blive. Den vil slå vilkårligt ned. Den vil såre og ødelægge. Skabe angst og sorg hvor den kommer frem og den får desværre rigtig mange til, at tabe optimismen og tilliden til verden og vores medmennesker. Ud af den angst vokser fremmedhadet, mistilliden, småligheden og egoismen. Jeg forstår sagtens mekanismen, men accepterer ikke når nogen tillader den at tage bolig i deres hjerter. 
Jeg håber, at der tundt om i verden, vil være lige så mange gode nytårsforsætter, som jeg selv er fyldt op med. 
Jeg håber den gamle beskidte svinehund vil blive slagtet og begravet nytårsnat. 
Sammenlagt giver 2016 et 9tal, som bla står for:  samtale og kontakt med andre, effektivitet, uafhængighed. At brænde gor, at passe på jorden, dyrene og mennesker.
Bare et lille udpluk. Jeg sætter stor lid til 2016. Men intet kommer helt af sig selv. Vi må hver især også give en hånd og en flig af vores hjerter. 
Vedrørende nytårsforsætterne kommer der mere en af dagene. 
Rigtig godt NYTÅR til alle ! 
Pas godt på jer selv, hinanden, de løsgående dyr, jeres øjne og hænder og på de sjove, men stærke drinks. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar