fredag den 25. december 2015

Så sidder vi her igen.

I går var der voldsom trængsel og alarm. I dag er der absolut stille.
Vi holdt juleaften hos den kvindelige del af "De Smås" forældrer. Blandt søskende og bedsteforældrer som vi endnu ikke kendte. Det kom vi til og det var hyggeligt. Jeg er stadig fortaler for jul i eget hjem, men den slags her, kunne sagtens gå. Det kunne den hare som jeg nakkede på den mørke disede landevej desværre ikke mere. Så forbandet, at ramme et dyr. Det bliver aldrig en sport for mig. Det er selvfølgelig et uheld, men dog et drab uanset hvordan man vender og drejer det. 
Aftenen var som sagt hyggelig, med god mad, vin og godter og så var der gaver. Vi havde kun taget en enkelt gave med hver. Den fra hinanden til hinanden. Hjemme igen pakkede vi yderligere op gil en godnat kaffe. Jeg ved ikke helt hvordan jeg har fået det arrangeret sådan, men jeg er altså bare på gave med nogen af de aller bedste gavegivere. 
Dejlige hjemmelavede gaver fra bla Olgas hånd, lækkerier til krop og ansigt, dufte og endnu et fedt tekrus. En skøn plakat fik vi sammen, og gor første gang, tror jeg næsten, at jeg skal bytte en gave. Faktisk hele to gaver. En helt igennem for skøn rygsæk fra min mand, som mere har størrelse af tur rygsæk, end den taske/ rygsæk jeg efterspørger og et sæt overhamrendeforlækkert undertøj. Sådan noget fint, dart, blonde halløj, som jeg skam selv har peget på i et vindue, men allerede godt anede, slet ikke var til kvinder i min kaliber. Jeg gik ret. Smart på en anden end mig. Det bliver byttet yil noget andet, for i den butik, har de både, sko og tøj i svært lækker kvalitet, så det skulle undre mig meget, om jeg ikke finder noget passende. 
I dag er det den obligatoriske afslapningsdag. Dagen som leves i en stor trøje og gamacher, med håret i en sjusket k ude i nakken. Jeg har nydt Baby Foots gaven og the fra venindens tur til Sydafrika. Om en uges tid skulle døde hudceller skalle af mine fødder i store flager og efterlade mine fødder bløde som en babys. En bog eller et strikketøj er hvad jeg har været tættest på i dagens løb. Nogle mails er skrevet og der er takket for alle de gode gaver. 
Det var den jul. Endnu en dejlig en. Den indeholder heldigvis også flere dejlige fridage og gode ting. Heldig is ingen fede julefrokoster til mig, jeg klarer mig med salater og en omelet, mens julen stadig har tag i mig og gearer tempoet behageligt ned. 
Håber alle havde en dejlig jul med alt hvad der til hører. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar