lørdag den 17. december 2016

Det var en laaang og hyggelig december dag.

Det her er jo ikke en gyser, selv om overskriften meget nemt kunne have været det med bitte små forandringer. Næææ denne dag var venindetræf. Den gode Kirsten fra Valby og jeg var ude og lufte hinanden i syv stive timer. Vi skaffede os røde kinder og frisk luft i lungerne på en flere timer lang travetur på Amager Fælled. Bare fordi....... tja nu var det altså målet. Vi endte på Christiania, hvor vi spiste på Grønsagen og lige vendte et godt proppet julemarked. Lige så vidt vi kom rent fysisk, lige så vidt kom vi, som altid i snakken. Selv Bali havde vi lige en lille FaceTime kontakt med. I den lækre sol hvor søn, svigerdatter og Den Lille Amarkaner surfer rundt i december. 
Kirsten gav sort stærk kaffe undervejs i et krat. 
Aftenkaffen tog vi på en varm café, sammen med en halv klejne hver. Den café havde nemlig valgt at bage deres klejner i King size format i år. Hvorfor? Tja det må vist blæse lidt i vinden. De færreste kan alene spise sådan en fætter alene, med mindre man spiser en klejne som et måltid. 


Hjemme igen var der lækker pakke til mig. Endnu et par øreringe fra Pastel&Neon. Nu i den lilla, som jeg har efterspurgt i lang tid. Denne gang tre hjerter på stribe og indgraveret Love make the World go round. De kunne jo nok blive julehittet. Faktisk uden besvær. 


Kulden efter mange timer i den særdeles kolde/frisk luft, sad faktisk ret godt fast i min krop, så nu gør det underværker med et varmt, healende lavendel fodbad. 
 I morgen er der atter en (december) dag og jeps, jeg skal igen på tur. Manden og De To Små skal ud og opleve. Så tager jeg lige Christiania igen. 
Happy lørdag aften til all of you, som man siger i denne tid. 

1 kommentar:

  1. Tak for den dejlige dag. Glad for, at du var så vild med kaffen i krattet :-)

    SvarSlet