fredag den 23. juni 2017

De små oaser i hverdagen.

Her i hjemmet er vi begge selvstændige. Det betyder at vi arbejder ret meget og på meget forskellige tider. Vi arbejder når arbejdet er der. Det giver også plads til at planlægge fridage på hverdage, eller bare så oaser midt i en dag. Sådan en oase fandt vi i går, hvor vi begge kunne holde fri fra frokost og resten af dagen. 
Det blev til en hyggelig tur til København. Der var varslet regn, men vi så ikke en dråbe før en kort byge da vi ramte Køge station på vej hjem. Så vi nød København, hinandens selskab og det gode vejr. En fridag hvor vi fandt nyt tøj, primært til manden og lidt til mig. Og ellers osede vi bare, gik en masse, fik snakket i fred og ro, nød dejlige pauser midt i solen, drak kaffe på Absalon, den gamle kirke på Vesterbro, som nu er omdannet til ultra socialt samlingssted med café, fællesspisning og en masse aktiviteter. Noget for enhver vil jeg mene. 
Jeg fik købt nye øreringe hos Platunia, da den ene af dem jeg fik i julegave her fra, fløj væk på første tur. Nu har jeg tre ens øreringe, så der er altid en i reserve. Ægte blomster kapslet ind i plast. Fint og enkelt. En Citronverbena kom med hjem fra samme sted. 
Håber også du kan finde hverdagens små oaser. Kan komme ud og nyde den danske sommer. Solen og de lange lyse aftener. Den danske natur lige nu, hvor den er allermest frodig, grøn og saftig. De fleste kan finde de små huller som findes, selv i den travlestes hverdag. Et spørgsmål om at se de små huller, for jeg ved de findes. Masser af hverdagens gøremål kan nemlig nemt henlægges til udendørs hvis vi ser muligheden og orker det. Jeg håber du orker, for der er meget at vinde. Jeg lover det. 

En masse lys vælder ind af de store vinduer på Absalon. Det giver ikke de bedste billeder. Men helt ærligt er det vel et luxusproblem som må henlægges under PYT.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar