onsdag den 14. juni 2017

På tur. Ud og samle ny energi.

Med ca en måneds mellemrum mødes jeg med en veninde. Bi skiftes til at give mad og finde på hvad vi skal lave. Hvis ikke vi skemalægger det smutter tiden, som så meget andet man gerne man gerne vil men ikke får gjort. Vi holder fast og det plejer at lykkes. I dag var min tur til at planlægge. Vejret var jo med os. Ikke prangende, men tåleligt. Mest sol med nogen blæst. 
Vi spiste på Køge havn. Lige midt i solens stråler. På den havn som for ikke mange år siden var en travl arbejdsplads, men som nu er erklæret for "Lille Nyhavn". Jeg elskede faktisk den travle arbejdsplads. Kendte mange af fiskerne i de små både og havnearbejderne. Ikke mindst fra min tid bag baren på en af havnens gamle restauranter. 
Nu er havnen fin og rydelig. Og gæsterne er rykket ud ved borde på pladsen hvor der før drønede lastbiler og andre travle køretøjer. Fint ser det ud og dejligt var det at sidde der i solen, men jo jeg savner lidt havnelivet og tiden hvor man købte frisk fisk ved båden. Jeg gætter på, at mange af de små fiskere har lagt livet om. Småfiskere er der nok ikke meget plads til mere. Lige som i andre erhverv er det svært at være lille mod de store. Jeg er ikke altid enig i den udvikling vi vælger, men faktum er, at vi nu i Køge har en fin havn med plads til masser af gæster og turister. Og når solen skinner kan man sagtens se ligheden med travle Nyhavn. 



Men først var vi på gåtur. Ned til stranden og gå med bare tæer i både sand og vand. Ny energi og god motion til de mange små knogler og muskler i fødderne. Ren terapi og guf for en Energiterapeut.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar